Bookish Tips

ah rubriken är lite random.
Men när mitt internet försvann och har varit utan det i typ 4veckor så har jag läst en massa så nu tänkte jag dela med mig av dom braiga böckerna ;)
Läser för övrigt Syskonkärlek just nu och den är ju bara för wiiierd!

Började att läsa L.A Candy av Lauren Conrad som jag köpte.
Ni vet reality bruden som var med i The Hills?
boken handlar i stort sätt om hennes liv med lite mer detaljer än serien.
Hon skriver inte de riktiga namnen,hon skriver andra namn, som hon själv heter Jane i boken,Heidi heter Scarlett. Jag tycker själv boken var jätte bra och jag älskar Lauren och The Hills, hon är ungefär den kvinnan jag vill bli när jag blir stor. Jag längtar extremt mkt till jag får läsa hennes andra bok Sweet little lies.
http://static.thehollywoodgossip.com/images/gallery/la-candy-writer.jpg http://twilight-review.com/wp-content/uploads/2009/09/Lauren-Conrad-LA-Candy-Book-Signing.jpg

Los Angeles is all about the sweet life: hot clubs, cute guys, designer . . . everything. Nineteen-year-old Jane Roberts can't wait to start living it up. She may be in L.A. for an internship, but Jane plans to play as hard as she works, and has enlisted her BFF Scarlett to join in the fun.

When Jane and Scarlett are approached by a producer who wants them to be on his new series, a "reality version of Sex and the City," they can hardly believe their luck. Their own show? Yes, please!

Soon Jane is TV's hottest star. Fame brings more than she ever imagined possible for a girl from Santa Barbara—free designer clothes, the choicest tables at the most exclusive clubs, invites to Hollywood premieres—and she's lapping up the VIP treatment with her eclectic entourage of new pals. But those same friends who are always up for a wild night are also out for a piece of Jane's spotlight.

In a city filled with people chasing after their dreams, it's not long before Jane wakes up to the reality that everyone wants something from her, and nothing is what it seems to be.

Och nu till nästa....
Vampyrens Märke av P.C Cast & Kristin Cast
http://www.bokia.se/jackets/large/17/9789163864117.jpg
Välkommen till Zoey Redbirds värld!

Den är väldigt lik vår egen vardag, man går i skolan, fikar med kompisar eller har en nördkväll med Star Wars-filmer.
Men det är också en värld där vampyrer lever helt öppet (japp, de är sjukt snygga), och fruktansvärda saker lockas upp ur underjorden. En värld med mycket magi, kärlek och död!

"Precis när jag trodde att min dag inte kunde bli värre fick jag syn på den döda killen som stod vid mitt skåp."
Och det räcker så klart inte med att han bara står och hänger vid Zoeys skåp, det är verkligen henne han väntar på. Och han är ju inte död egentligen. Han är odöd, eller omänsklig.
Hans uppgift är att spåra upp tonåringar med ett speciellt anlag i sitt DNA, blivande vampyrer. Han sätter vampyrens märke i Zoeys panna som tecken för alla att hon nu tillhör natten.
Det finns ingen väg tillbaka till ett mänskligt liv. Zoey måste snarast möjligt ta sig till ett Nattens hus där man fysiskt förändras till vampyr under några år. Om man klarar förändringen. Alla gör inte det, kroppen kan också stöta bort den. Och då dör man.


Den var helt okej,måste läsa dom andra böckerna i serien också.
Älskar såna här böcker.
Okey thats all for now!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0