Season of the witch

http://collider.com/wp-content/uploads/season_of_the_witch_movie_poster_01.jpg

 

Handling:

Behmen är ute på korståg och krigar för gud men inser efter många hårda strider att det här inte är rätt. Så han väljer att desertera från sin tjänstgöring ihop med sin vän Felson. På vägen hem grips de dock och tvingas att eskortera en infångad häxa till ett gäng munkar.

Min Åsikt:

Ändå jag inte är så mycket för Nicolas Cage älskade jag filmen. Handlingen var riktigt riktigt bra och slutet chockade mig lite. Under filmen satt man verkligen och funderade på om hon verkligen var en häxa eller inte,ibland var hon liksom skit snäll och andra sekunden skit elak. Söt var hon ju också.

Konstiga är ju att jag har aldrig hört talas om den här filmen innan och ändå har den haft bio premiär i USA,men till Sverige har den inte kommit,väldigt konstigt enligt mig.


Med i filmen:

Nicolas Gage (Lord of War,The Sorcerer's Apprentice,Kick-Ass,Knowing)

Ron Perlman (Hellboy,Alien,Tangled,Sons of Anaechy)

Stephen Campbell Moore (The Children,The History Boys,The Bank Job)

Stephen Graham (This is England,Snatch,Gangs of New York)

Ulrich Thomsen (Festen,Hitman,Adams Äpplen,The Inheritance)

Christopher Lee (Lord of the Rings,Star Wars,The Resident,Alice in Wonderland)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0