Führerns Elit

Führerns elit


Handling:
Tyskland 1942. Friedrich Weimer är en 17-åring vars boxningstalang gör att han kommer in på elitskolan Napola för framtida SS-officerare. Här fostras pojkar till soldater i det tusenåriga riket.

Min Åsikt:
Faktiskt riktigt bra. Skit hemsk dock,jag grät ett antal gånger när dom sköt alla ryssar,uscha!
Och jag vart så jävla äcklad när dom gjorde Hitler symbolen så fort dom hälsa på varandra,vidriga männsikor. När jag hade sett klart filmen och kom ut till pappa och mamma såg dom diirekt att jag gråtit och mamma bah "Har du gråtit?" och såklart ska pappa "Var filmen sorlig?" haha aja.
Vi fick ju i läxa att se den här och det var en riktigt bra läxa. Ääälskar filmer.
Kan tyvärr inte skriva mer vad som hände för alla andra i min historia klass har som läxa att se den så kan ju inte avslöja allt ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0