alice in wonderland.

Disney's Alice In Wonderland (2010) R2 DVD Front cover


Handling:

Livet kommer snart att överraskande förändras för 19-åriga Alice Kingsley. En dag i trädgården följer hon efter en kanin och när han försvinner in i sitt kaninhål tittar Alice in där och faller. Hon faller länge och efter det så är ingenting sig likt. Vad Alice inte vet är att hon varit i Underlandet en gång förut som barn, men hon har inget minne av den händelsen. Vad som helst verkar kunna hända i det fantastiska Underlandet. Här möter hon nu en uppsjö av annorlunda och speciella invånare, som Hattmakaren, Filurkatten, den storrökande larven Absalom, den obehagliga Vita Drottningen och hennes ondskefulla äldre syster Hjärter Dam, den griniga härskarinnan av Underlandet.
Min Åsikt:
Alltså den var ju helt okej,jag tycker ju tecknade Alice i Underlandet är så söt film och självaste Alice älskade jag som liten,ville ha hennes hår kommer jag ihåg. Dock tycker jag inte att Mia Wasikowska passade som Alice,men men.
Självklart var ju Johnny Depp med i filmen,fattade man ju på diiirekten när man visste att Tim Burton regissera filmen. Men JD är ju bäst så inte så konstigt. Det var inga direkta scener som var roliga,det förvånade mig. Älskade i slutet när Hattmakaren gjorde sin dans,då garva jag!

Betyg:4/5

Med i filmen &Röster i filmen:
Johnny Depp (Pirates of the Caribbean, Sweeney Todd, Public Enemies)
Mia Wasikowska (Defiance, The Kids Are All Right, Jane Eyre)
Helena Bonham Carter (Fight Club, Harry Potter and the Order of the Phoenix)
Anne Hathaway (Djävulen bär prada, Get Smart, En Prinsessas dagbok,Valentine's Day)
Michael Sheen (Underworld,The Twilight Saga:New Moon,Kingdom of Heaven)
Alan Rickman (Sweeney Todd,Harry Potter and the Philosopher's stone)


jädrans va många det är som är med i HP filmerna då?
Helena,Alan och Timothy Spall är alla te med i filmerna.



Kommentarer
Postat av: sarah

sv; hahah tycker du? jag vet människor som köper myyycket mer än mig! men kan erkänna att jag ibland köper lite fööör mycket filmer tyvärr :/ lite hårt mot kontot sen när man måste betala skiten haha!

2011-02-11 @ 23:15:35
URL: http://saraah.webblogg.se/
Postat av: Nelly.

Det går inte att kommentera dina andra inlägg :o

2011-02-11 @ 23:23:11
URL: http://nellyfransson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0