Tunisien 13/6-21/6

Åkdagen.
Åkte till staden tillsammans med Sara för att hon skulle hämta ut våra Eclipse biljetter,när jag,mamma och Felicia satt och vänta på bussen kom jag på att jag hade glömt min gratis biljett som jag skulle ge Sara så jag fick spriiinga tillbaka hem och hämta den och sen tillbaka,trodde jag skulle dö!
Möte Moster och kusinerna i Centralen och träffade sen Veronica och Linus.
Så komiskt att både mamma och Moster var likadana,hahh.
På planet satt jag med moster och mamma. Jag bara älskaaar att flyga,så jevla roligt asså.
När vi landade var det så typiskt att en tjej som satt nära oss spydde så det stank ett tag. Moster spillde kaffe i knät och typ nåt annat så det såg ut som hon hade kissat på sig,jag typ dog av garv!
Det var så skönt när vi kom ut ur planet och det var så himla varmt,trodde först att det var nån fläkt på planet som blåste varmluft men så vare inte.

Måndag.
Åt frukost och gick ner till stranden och Becca fick rida på en häst.
Sen gick vi och shoppa lite grejer i butikerna som fanns utanför hotellet och alla som åkte förbi tutade på oss.
Glasstiden sen och killen som jobbade där flörtade hela tiden,först kollade vi på varandra och sen vinkade han.
Samma sak på middan också,flörta han där också.
Solade och badade jätte länge och en fotograf som jobbade där ville ta bilder av mig så var model för ett tag där,haha! Sen fick man köpa bilderna om man ville men det gjorde vi inte eftersom jag själv har en bra kamera och kan fota. Efter middan tog vi några drinkar och sen gick vi till spelhalen och spela.
Dans sen och killarna som jobbar där är sjukt bra på att dansa!
En kille som jobbar där är jätte lik Xavier i Dirty Dancing 2.
Sen när vi satt ute kom det två kackerlackor till vårt bord,uscha! Sen tog vi våra drinkar och gick till våra hotellrum och dom vuxna satt på balkongen medans vi andra såg two and a half men.

Tisdag.
Frukost och sen sola och bada. Gick ner till stranden och badade och sen gick vi tillbaka till poolen och körde kull i typ timmar?
Glasstiden sen och killen fortsatte flörta,stöte till mig och sa ursäkta mig på franska och han gjorde det med flit.
Sen när han gick förbi knäppte han med fingrarna framför ansiktet på mig och så gav vi varandra blickar all the time och smilade mot varandra.
Juste det är katter överallt där,när jag&Becca var på toan sprang en katt förbi receptionen,haha.
Träffade en tjej som också var från Sverige som var där själv så hon var med oss ibland.
Show och dans på kvällen.
En kille som jobbar i baren säger alltid wish wish till mamma,moster och Veronica för dom hade blöta fläckar på brösten för de hade blöta bikinisar under sina tröjor,haha så skön! Hela veckan har han sagt wish wish när han ser oss.

Onsdag.
Efter frukosten drog vi ner till stranden och badade i as stora vågor. Och sen gick vi till poolen och badade.
Blev jätte bränd så jag fick sitta i skuggan resten av dagen. Åt lunch sen på det stället där det var god mat. Och moster spillde vin över en unges nya fotbollströja och han bah "onej inte min nya tröja" haha stackarn.
Glasstiden sen och "Glassgubben" som vi döpte honom till var där och vi flörta ännu mer,han vinkade och skängde slängkyssar och sen gjorde han något sjukt gulligt,han gick förbi mig och gav mig en pappersros som han hade gjort. Efter det gick vi och solade.
På middan var alla servetriser jätte flörtiga, "Glassgubben" dissade hela kvällen,han kollade inte ens på mig så då sket jag i honom. En kille som jobbade där kallade mig Mikaela Maffia för han gav mig ett par brillor som jah skulle pröva,hahah såg säkert sjukt ut!
Sen var det en annan servetris som hete något med Sahar och han gjorde massa fina figurer av dukar till oss som ex. ett ljus,en gubbe m.m.) Och då när vi hade så jävla kul,då kollade "Glassgubben" på vårt bord och på mig hela tiden,hello avundsjuk? Har en känsla av att han inte fick hålla på med mig för sin chef för efter han gav mig rosen stod han och snacka med chefen.Ops!
Linus fick också ett smeknamn,Rambo haha. Sen han som kallade mig Mikaela Maffia gjorde en snopp till mig av duken och gav den till mig,haha typ alla dog av garv! Sen drack jag bål till middan och dom bah "Vodka? mama, Papa?" haha så sköna dom var asså.
Och "Glassgubben" såg surare och surare ut och sen gick han bakom några buskar för att röka och jag kollade såklart efter honom och då mötes våra blickar.
Servetrisen som kallade mig Mikaela Maffia blev ledsen när vi skulle gå och alla sa hejdå till oss när vi gick.
Och den sista personen jag gav en blick till var så klart "Glassgubben" och ett smile innan jag vände mig om och gick. Arabisk show sen som var as grymt och ena killen som jobbar där som heter David petade på mig med en pinne och jag vart as rädd,haha jag typ flög upp från stolen.
Fotbollsspel sen med massa rebull som vi tog och en kille kom fram och spela med oss och vi stod sen och snacka en massa,han är samma ålder som mig och har familj i Stockholm och det är hans pappa som äger hotellet,coolt huh? Så satt och snacka ett bra tag med honom och hans polare som hade otroligt fins läppar,gaash man ville bara kyssa dem asså. Sen drog dom för dom skulle till discot och dom ville att jag skulle hänga på.
På vägen hem sen trampa mamma på en kackerlacka,barfota.

Tosdag.

Sämsta dagen!
Morgonen var okej,åt frukost och drog till marknaden i Houmt Souk,det var kul att få se staden.
Alla kallade mig Shakira och alla drog i oss hela tiden,jobbit som fan!  Därför blev det inga foton.
Köpte ett jätte fint halsband av guld med en guld kedja till. När vi kom hem låg vi länge i poolen och sen var det dags för glasstiden och när vi kom dit var inte "glasspojken" där och alla servetriser kollade på mig hela tiden när vi var där så jag ville bara därifrån. Då tänkte jag att han hade fått sparken eller nåt eftersom allt var så konstigt igår kväll och han var inte där på kvällen heller.
Show sen och jag var på sånt dåligt humör att jag orkade inte bry mig,sen hade dom barnmusik och dans i början innan självaste showen skulle börja och det gjorde allt så mycket värre. Sen gick jag och Becca till resturangen och fråga om man fick ta melon med sig och sätta sig vid scenen och det fick man,så vi lassa(?) på ett gäng på en tallrik och var på väg att gå då kommer han fram och säger att vi inte får äta melon vid scenen för chefen så vi två fick sitta där och äta melon tills vi spydde.
Sen kom han fram och fråga om jag ville ta en drink med mig och han var typ vuxen? euw.
Det var han som kallade mig Mikaela Maffia men nu heter jag Baby,creeepy.

Fredag.
Vaknade med väärsta halsont så jag,Felicia och Linus tog sovmorgon en stund.
Lunchen var jätte god,kycklingspett, pomes, pizza) plus att den roliga servetrisen var där som kallade Linus för Rambo. Och vi satt där och fotade massor och så ville han också bli fotad med oss,haha så söt!
Träffade också Majad och hans polare på lunchen,ser dom aldrig på dagarna igentligen det är bara på kvällarna som man kan hitta dem.
Sen badade vi sjukt länge,vart bränd på både axlar och ansiktet.
Glasstiden sen och jag var jätte spänd om han skulle vara där eller inte men som tur var så va han där och gav oss glass och han frågade hur jag mådde...
När jag skulle på toa satt dom andra kvar så skulle jag kolla bak om Becca skulle med,så gick jag baklänges(?)
och så möte jag 'hans' blick och vi kollade på varandra medans jag gick,sen gav jag ett smile och vände mig om och gick,höll på skricka av lycka asså.
Sen gick vi ner till stranden och såg en brännmanet på stranden som var as stor,trodde först att det var en plastpåse. Sen gick vi hem och gjorde oss klara för middan och när vi kom dit stod 'han' och kollade efter mig hela tiden för han såg inte mig först,bara min family,så himla sött.
Sen stod han hela tiden och vinkade,slängkyssar och när jag gick förbi honom när han stod och plocka bort disk gav jag honom världens längsta blick och sen börja jag fnittra(a).
Hahahah sen hände väärsta pinsamma saken ever! Moster och typ hela min familj går bokstavligen in och ropar efter honom att stanna för dom ville ha ett foto av honom,with my camera så bah sa Linus: Ah Mikaela vill ha det(på engelska asså) och jag ville bara döda honom just då,hahaha.
Stod ett tag och snacka med servetrisen som kallade Linus för Rambo,han heter typ Sahar nånting.
Show sen hela kvällen och alla på hela hotellet var på as bra humör,vi gick runt och fotade oss med alla snygga killar som jobbade där,tyvärr fick vi inte med Mido eller Pino *sadface*
Åh föresten Mohamed heter Glasspojken♥

Lördag.

Gick upp extra tidigt idag och äta frulle stabbt för vi skulle åka till flamingoän med piratskepp.
Vi badade i havet,åt god mat och piraterna gjorde en liten show där de imiterade olika länder (Frankrike,Italien..)
Och jag fick gå fram och säga massa ord på arabiska och jag höll på döööööööööö.
Dessutom var det massa folk där och killar i min ålder som var araber,asså jag ville bara dö :**(
Sen på vägen hem kom en kille fram till mig och vi satt och snacka hela resan och vi typ snackade förhållanden,skola,Tunisien och så ville han ta en bild på mig,med honom som tur va.
Vi hann hem till glasstiden och 'han' var där,som vanligt flörtade vi hela tiden och så kom han fram och viska något i mitt öra,vad han sa det får ni inte veta.
Men när vi skulle gå stoppa han oss och så fråga han om jag ville ta en fika med honom när han slutade.
Sen resten av dagen låg vi och sola och så gick vi ner till stranden och kollade efter några hästar att rida på men vi kom för sent så det var bara att gå tillbaka igen.
På middan höll jag på med min mobil och när 'han' såg det skrev han sitt nr. på en servett och la den under min tallrik. Och Sahar låsades ringa mig från sin egna mobil,haha så söt.
Och han som kallade mig Mikaela Maffia bjöd ut mig på en drink igen,usch!
Sen gick vi för att se lite av showen men jag gick sen till 'han' och vi satt och snacka ett tag men sen kom hans chef och sa att vi inte fick sitta där så vi gick runt istället.
Mer vill jag gärna inte skriva på bloggen,sry!
Men sen när vi hade skiljt oss åt träffade jag Majed och vi gick runt vid poolen och snacka en massa.

Söndag.
Åka hem dagen.
den var hemsk,vi gjorde inte så mkt den dagen,sola,bada och så gick vi och shoppa. Köpte bara ett par trosor.
Armani♥
Sen till lunch åt vi choklad tårta och pizza,lol.
Satt jätte länge vid baren där det fanns jätte sköna soffor så vi satt där och chilla och löjla oss,fan va vi garva asså. Sen gick jag och sa hej då till 'han' och det var verkligen ett sad moment och jag fick hans msn och facebook. Satt vid receptionen och väntade på bussen,sen gick jag och linus och letade efter Majed för jag ville säga hej då en sista gång,och så bah han som kalla mig Mikaela Maffia frågade hela tiden om jag letade efter Mohamed,jag bah:nej nej nej en annan kompis,hah a så pinsamt.
Men sen hittade jag Majed och vi sa hej då med en kram och puss på kinden,dom gör ju alltid så där.
Flygresan behöver jag inte skriva om,hemsk var dne för jag ville inte hem,ville stanna där.
Sov princip hela flygresan.

Usch jag vill bara tillbaka</3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0