the eagle.

http://3.bp.blogspot.com/_cu2os9u3vp4/TNvOaym8ufI/AAAAAAAAH_Y/qMJzdZ_3drc/s1600/The+Eagle.jpg
Handling:
Den unge och framgångsrike romerske soldaten Marcus Aquila gör en strålande karriär inom armén, men denna får ett hastigt slut när han blir allvarligt sårad. Han har förlorat allt - och mest av allt möjligheten att återupprätta familjens ära. 20 år tidigare försvann hela den 9:e legionen under ledning av Markus pappa - en skamfläck för hela det romerska riket. Markus har inte längre något att förlora, utan allt att vinna i jakten på sanningen om faderns uppdrag. Han måste rentvå familjenamnet genom ett sista livsfarligt uppdrag bakom fiendelinjer. Med sig har han bara sin slav - och sitt svärd.

Min Åsikt:
Jag är kääär,heeelt kääär!
Inet bara i killarna utan i hela filmen,så sjukt jävla bra,bättre än va jag trodde att den skulle va, helt klart en ny favorit bland krigsfilms kategorin!
Jamie Bell också som man inte sett på länge,älskar honom! har alltid gjort.
Gillar Channing i den här filmen också,har mest sett honom i kärleksfilmer men nu är han en riddare,en ledare för en hel arme och jag äälskar hans och slavens (jamie bell) relation i slutet,så himla söta!
Nej men det här är en film jag kommer kunna se om och om igen,gör det ni med!

Med i filmen:
Channing Tatum (Dear John,Step Up,She's the Man,Fighting,G.I. Joe: The Rise of Cobra)
Jamie Bell (Jumper,King Kong,Defiance,Billy Elliot,Nicholas Nickleby,Jane Eyre)
Denis O'Hare (The Proposal,Milk,Michael Clayton,True Blood,Edge of Darkness)
Donald Sutherland (Pride and Prejudice,The Italian Job,The Mechanic)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0