x-men: First Class.

x-men-first-class-movie-poster-04


Handling:
handlar om hur de två bästa vännerna Charles Xavier och Erik Lensherr sida vid sida tillsammans med andra mutanter kämpade för att rädda världen från en säker undergång och kom ut på andra sidan som fiender.

Min Åsikt:
Alltså vi säger så här...jag får gåshud jag bara ser trailern,så bra var den!
Den var så jävla grym att det inte går med ord att beskriva. Det var så hemskt att få se Magneto's barndom,inte så konstigt egentligen att han är ond.
Och i den här filmen fick man ännu mer starka känslor för Professor X,så himla snäll mot allt och alla och vill bara väl.Sen gillar jag verkligen James McAvoy som skådis och han gjorde rollen grymt bra Han och Magneto's vänskap var verkligen så himla fin innan dom vart fiender. Dom var som bröder.
Det var kul också att få se hur det gick till att Professor X hamnade i rullstol resten av sitt liv,hemskt!
Och att Wolverine var med i en kort liten scen var ju heelt awesome,synd bara att han kommer ju in i X-men gänget senare än i början så han var ju inte med i den här.
Det var lite coolt också att få se hur Beast kom till,trodde veerkligen inte att det skulle va han!
Aja va mer kan jag säga än att filmen var helt jävla uunderbar? Lätt att jag ser den igen!♥

Med i filmen:
Nicholas Hoult (About a Boy,A Single Man,The Weather Man,Clash of the Titans)
James McAvoy (Narnia,Wanted,Atonement,The Last King of Scotland)
Michael Fassbender (Inglourious Basterds,Centurion,300,Jane Eyre)
Rose Byrne (28 Weeks Later,Get Him to the Greek,Troy,Knowing,Sunshine)
Kevin Bacon (Trapped,Apollo 13,Mystic River,Sleepers,Wild Things,Super)
Jennifer Lawrence (Winter's Bone,The Beaver,Like Crazy,The Burning Plain,Devil you Know)
Oliver Platt (Love and Other Drugs,Dr.Dolittle,2012,Year One,Frost/Nixon)
January Jones (Mad Men,Unknown,Dirty Dancing 2,Love Actually,Bandits)
Edi Gathegi (Twilight,Crank,Gone Baby Gone,House,My Bloody Valentine)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0