Rock Star

Handling:

Filmen avbildar livet för ett 80-tals heavy metalband. Där finns kändisskapet, drogerna, rocken och groupies.

Izzy lagar kopieringsmaskiner om dagarna, och sjunger i ett tributeband till Steel Dragon, vid namn "Blood Pollution" på kvällarna.

Steel Dragon börjar leta efter en ersättare, och ungefär samtidigt får Izzy sparken från Blood Pollution. Izzy får provspela för Steel Dragon och han blir deras nya sångare.

Nu måste Izzy möta pressen i hans nyfunna berömmelse och framgång, speciellt hans relation med den stöttande flickvännen.

Min Åsikt:

Har sett den här tidigare för länge sen och jag föll för den direkt,nu såg jag den igen och älskar den fortfarande! Kan inte riktigt förklara varför men jag tycker filmen är ganska söt egentligen. Deras relation och alla groupies som är över honom hela tiden och hans famgång. Aja SE DEN! ni kommer inte bli besvikna.


Betyg:5/5

Med i filmen:

Mark Wahlberg (The Fighter, Flickan från ovan, The Happening, Shooter)

Jennifer Aniston (Vänner, The Break-Up, Ryktet går, Och så kom Polly)

Timothy Spall (Harry Potter och flammande bägaren, Sweeney Todd, Förtrollad)

Timothy Olyphant (Die Hard 4.0, The Girl Next Door, A Perfect Getaway, The Crazies)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0