Karate Kid.

http://1.bp.blogspot.com/_vrIhFeg4zwk/TF8OqBy3_CI/AAAAAAAAASs/rgDHYTF8x2M/s1600/The-Karate-Kid-poster.jpg

 

Handling:

Dre Parker är en ung kille som  tvingas att flytta till Kina med sin mamma. I Kina blir han inte så populär och hamnar snabbt i trubbel när han blir förälskad i Mey Ying. Han hamnar på klassens tuffings dåliga sida och tvingas fly från att få stryk. Men det visar sig vara det bästa han gjort för när det ser som värst ut träffar han vaktmästaren Mr. Han, han visar sig vara en kung fu-mästare som lär honom att kung fu inte bara handlar om att slåss utom om mognad och inre lugn. Nu börjar en hård fysik och mental träning för att delta i den stora kung fu turneringen och återta sin respekt.

Min Åsikt:

fifffaaan vilken bra film! så jädrans awesome! Jaden Smith var riktigt grym i den här filmen,älskade när han sa "love you Mr.Han,peace!" då när man såg Mr.Han's ansikte bröt jag nästan ihop i tårar,iiiii.

Sen Jackie Chan,han är ju äckligt grym i alla filmer han är med i,men den här speciellt,han var så jävla cool att jag nästan dog,när han klådde alla dom där äckliga,vidriga ungarna!!

Shit va jag bokstavligen haaatade dom där ungarna som puckla på Dre hela tiden och deras lärare ska vi inte tala om,så jävla slut i huvudet!

Nej men ALLA borde se den här filmen,trodde inte den skulle vara så här bra,fattar inte att jag har hört folk säga att den är dålig? För det andra var det en väldigt inspirerande film,som den där kvinnan 'hypnotiserade' ormen,så himla coolt! elr läkekonsten Mr.Han gjorde på Dre så han inte kände nån smärta. Heheh ujj nu säger jag lite detaljer i filmen,srrrry!

Men ända jag var liiiite emot var slutet,alltså turneringen,kolla på filmen så fattar ni va jag menar,men det var ändå helt awesome! Jag satt med under hela matchen och slogs i luften och skrek,hahaha jag ska nog INTE se den här filmen med en kompis,jag lever mig verkligen in i filmen.

Sen grät jag i ganska många scener,löjligt nog! men jag är väldigt känslig också för filmer.

 

Betyg:5/5

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0