stora filmlistan



Sarah "utmanade" mig med den här listan som verkar väldigt rolig. Älskar film.
VÄLJ MINST 3 FAVORITER FÖR VARJE KATEGORI.
Action:
PhotobucketIron man

komedi:
PhotobucketWhen_in_Rome movie poster
http://michellex.blogg.se/images/2008/whitechicks_16071447.jpg
thriller:
Poster Barnhemmet (2008)
skräck:

Sci-fi:
51BAAN64BBL X Men (2000)   Retrospective Sci Fi Film Reviewwatch Predators 2010 online
-jag älskar sci-fi
Drama:



atonement.jpghttp://4.bp.blogspot.com/_CNkKFqhewvU/S7Eq7HiwrXI/AAAAAAAAALQ/ql0fKVoSRk0/s1600/walk_the_line_poster.jpg

Äventyr:



Barn/Familj:
Toy Story - Specialutgåva

EEIndianen i Skåpet (Beg)
Musikal:
8 Mile filmaffisch posterhttp://images-eu.amazon.com/images/P/B0007P8KZA.02.LZZZZZZZ.jpghttp://www.finspong.se/upload/evenemang/mamma-mia.jpg
Skådespelare: Johnny Depp, Hayden Christensen, Orlando Bloom, Sandra Bullock,Paul Walker, Ian Somerhalder, Meryl Streep, Gerard Butler, Nicole Kidman, Viggo Mortensen, Liv Tyler, Jake Gyllenhaal, Matt Damon, Christian Bale, Rachel McAdams, Leonardo DiCaprio...omg jag kan hålla på i evigheter.
Regissör/er: helt klart Peter Jackson men Chris Weitz är oxå bra.
Soundtrack: Twilight,8 mile,camp rock...finns säkert fler.

BLANDAT

Sämsta film enligt dig:
Valhalla rising är nog den sääämsta jag sett.
Genres du gillar mest: fantasy och sc-fi helt klart. Men sen älskar jag drama/komedier.
Genres du gillar minst: western,musikaler
Bästa film du sett på bio: ojj.öhh sista jag såg på bio som var riiiktigt bra var senaster resident evil
Bästa uppföljare: Sagan om ringen filmerna,helt klart. Step up, The fast and the furious.
Bästa re-make: i'm a legend
Bästa franchise: Köper aldrig franchise
10 favoritfilmer: omöjligt att välja,men min favorit har alltid varit sagan om ringen trilogin
5 favoritkaraktärer: Captain Jack Sparrow, Bumblebee, Sam Witwicky, Mikaela Banes, alla i sagan om ringen.
3 filmer som aldrig borde ha gjort: Valhalla rising, Kick Ass, vampires suck.

Nämn en bra verklighetsbaserad film: Hachiko, titanic.
Nämn en överskattad film: Twilight filmerna
Nämn en underskattad film: -
Bästa filmcitatet: "I see you" - Avatar, "goddamn what a rush!" -Broken Arrow
"I want all of you, forever, you and me,every day." -Dagboken
Bästa tagline: -

Om du fick medverka i vilken film du ville, vilken skulle det vara: öhh helt klart sagan om ringen,eller resident evil eller Inception, hahah nej jag vet inte,måånga.
Hur många filmer har du hemma: Oj jag vet inte,sjuukt mkt.

Vart köper du dina filmer: billigt i affärer,discshop.
Hur ofta går du på bio: ibland kan det hända,sista tiden på 2010 gick jag ofta.
Första filmen du minns: första hp filmen var jag livrädd för men sen minns jag oxå skräckisen the ring som jag och två polare såg,jag pissa näästan på mig!
Jag kunde inte vara hemma själv på skit länge,gick alltid till mormor efter skolan. Jag kunde inte sova om nätterna,neej den filmen gjorde mig jävligt psykad.
Favoritfilm när du var liten: Rädda Willy,Anastasia...finns många.
Filmkväll, Vilket snack kör du på: Olika. Chips med/utan dipp,godis,dricka är olika.
Den snyggaste samlarutgåvan enligt dig: öhh jag vet inte.
Vilken film har fått dig att gråta av skratt: snuuuten i hollywood,jag gråter alltid på den,så jäävla rolig!
Vilken film har fått dig att bli riktigt rädd: första gången jag såg saw,trodde jag skulle vakna upp i en fälla om jag somna,haha.
Nämn en film som fått dig att må dåligt: Hachiko, Green street hooligans fick mig&mina polare att böla i 1h,sjuuukt va? vi satt bokstavligen o böla i soffan.

Om du bara fick se en enda film för resten av ditt liv. Vilken väljer du: Inte väljer jag bara en?
Välj minst tre andra bloggare som du vill skicka listan vidare till: Johanna , Mimmi , Rebecka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0