Beastly

http://images.moviepostershop.com/beastly-movie-poster-2010-1020553307.jpg

 

Handling:

Kyle Kingsbury är rik, skitsnygg, elak och egoistisk. För honom är det självklart att han ska väljas till den populäraste killen på skolbalen och få hångla med den snyggaste tjejen resten av natten.
Och allt hade nog gått som planerat om det inte hade varit för Kendra.

Kendra är inte en vanlig tjej - hon är häxa. När Kyle kommer hem på natten efter skolbalen väntar hon i hans rum. Hon förbannar honom för hans grymhet och förvandlar honom till ett monster ,lika ful på utsidan som han är på insidan.Nu har han två år på sig att hitta kärleken, någon som älskar honom. Men Kyle måste också älska henne. Händer detta förbryts förbannelsen.

 


Min Åsikt:

Än av dom bästa filmerna jag sett tror jag, så sjukt jävla fin. Jag grät ett x antal gånger.

Det är precis så här jag ser på kärleken (haha fy va löjlig jag är), att insidan räknas mer än utsidan. Och jag älskar hur han "lär" sig med tiden att skönhet är inte det viktigaste i livet. Man märkte också i början att han kände sig sjukt ensam i sin värld, pappan prata knappt med honom liksom.

Älskade att han som spelar Barney är med i den här filmen och han var så jävla sköön också!

Nej men det är lätt en film jag kommer kunna se om och om igen. ♥



Med i filmen:

Alex Pettyfer (In Time,I Am Number Four,Wild Child,Stormbreaker)

Vanessa Hudgens (Sucker Punch,High School Musical,Bandslam,Thunderbirds)

Mary-Kate Olsen (New York Minute,Full House,The Wackness,Our Lips Are Sealed)

Neil Patrick Harris (How I Met Your Mother,Starship Troopers,Doogie Howser, M.D.)


 


Kommentarer
Postat av: Lina

Jag tycker också om denna filmen men jag föredrar Disneys variant på skönheten och odjuret.

2011-11-10 @ 00:47:11
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/
Postat av: Breakingfree.se - Zac E, Vanessa H, Ashley T

Kul att du gillade filmen. Synd att de inte släppt filmen i Sverige för fler och fler börjar få upp ögonen för filmen nu.

2011-11-10 @ 21:08:05
URL: http://www.breakingfree.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0